Thailand is leuk. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu Thailand is leuk. - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu

Thailand is leuk.

Blijf op de hoogte en volg Frank en Suzanne

14 Februari 2016 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

Hierbij het tweede verhaaltje. Ik schrijf dit stuk (ik schrijf een korter stukje, maar gelukkig hebben we de foto s nog), want lieve Suzanne is een beetje ziekjes. Vannacht en vandaag (14 feb).

Thailand zelf is erg leuk! (Gelukkig zijn we weg uit Bangkok :) )

5 feb Kanchanaburi
Overdag heerlijk aan een zwembad gelegen in Kanchanaburi, aan het begin van de middag zijn we met een minibus naar Ayutthaya gereden.
Op de namiddag fietsend Ayutthaya bekeken, hele mooie stad compleet vol met 200 jaar geleden vernielde tempel ruïnes.

6 feb Ayutthaya en nachttrein
Verder gegaan met tempelruines bekijken, erg indrukwekkend.
s Avonds met de nachttrein naar Chiang Mai. Zeer goedkope manier van reizen, op zich prima, maar lekker slapen doe je niet. Ik paste ook niet in het bed :)
Ik had nog een horloge gevonden van een Thaise jongen van het personeel. Hij kon zijn geluk niet op, ik kreeg zelfs een omhelzing, was heel leuk.

7 feb Chiang Mai
Om 715 waren we in Chiang Mai.
Overdag stad bekeken, s avonds naar de Sunday night market. Leuke markt, wel zeer druk.

8 feb elephant national park CM
De dag van de olifanten! Elephant nature park. Hier hebben slecht behandelde olifanten een verder fijn leven. Op olifanten rijden is zeer slecht voor ze en helaas gaat hier mishandeling bij gepaard.
We hebben met de olifanten gewandeld en gebadderd. Met eten en roepen worden ze mee gelokt.
Zeer indrukwekkend om zo dicht bij deze grote dieren te zijn. We kregen een tasje met stukken fruit, dit gaven we aan de olifantenslurven. Je kunt niet snel genoeg het volgende stuk fruit pakken :)
We waren met 10 toeristen. 6 USA ers, 2 Argentijnen en wij. Leuke groep was het!
s Avonds hebben we, vanwege ons 8 jaar!!! samen, bij een zeer chique Italiaans restaurant (Favola) gegeten voor ca 70€. Zo chique hebben wij nog nooit gegeten (en zeeer underdressed).
Als hoofdgerecht wel gewoon pizza natuurlijk, het was heerlijk!
De manager (een Italiaan die dit is begonnen in Thailand) en de kok (ook Italiaan) kwamen nog een praatje maken. Zeer vriendelijk allemaal.

9 feb CM canyon
Overdag hebben we gerelaxed bij de Chiang Mai canyon. Lekker zwemmen en zonnen.
s Avonds naar de trekking meeting, want we gaan 2 dagen hiken (met gids door de jungle).

10 feb wandeldag 1
Overdag gewandeld.
s Avond kwamen we aan in een bergdorp.
Hier zie je hoe basic deze mensen nog leven. Toch hebben ze een gelukkig leven, naar wat wij kunnen zien. We hebben daar gegeten en geslapen. De hele avond op een harde grond zitten (stoelen doen ze niet aan) en slapen op diezelfde harde grond viel niet mee :) maar zeer leuk om mee te maken, we werden hartelijk ontvangen met ook nog 2 'rituelen-ceremonies'.

11 feb wandeldag 2
Na een slechte nacht van ons beide zijn we na het rijstontbijt gaan wandelen. Dag 1 was qua wandelen niet bijzonder, dag 2 was super. Hele mooie natuur. De hele dag langs en door de rivier gelopen, ca 5 uur gewandeld.
Op een bepaald moment stroomde de rivier door de rotsen (grotten). Met zelfgemaakte bamboe fakkels gingen we door de grotten.
Het was een leuke hike. We waren met 6 man + gids. 2 Duitsers, 2 Canadezen en wij (Pooh eco trekking)

12 feb
Relax dag, veel gelezen. Op de namiddag met de bus naar Pai (4 uur rijden)

13 feb Pai
We hebben een zeer stoere scooter gehuurd. Iedereen rijdt hier op de scooter. Overdag naar een waterval geweest. Zonsondergang bekeken bij Pai canyon.
We verblijven trouwens in een zeer luxe resort, mag ook wel eens :) het is hier toch niet duur

14 feb Pai
Suzanne was vannacht en vandaag ziek :(
Hopelijk morgen wat beter.
Ik ben nog 4 uurtjes op pad geweest. Scooteren en watervallen bekeken.
We hebben nog 2 extra nachten bijgeboekt, oa vanwege zieke Suus. Maar ook omdat Pai erg leuk is!
Overmorgen 7:00 uur met de bus naar Chiang Rai (6 uur tuffen)

We hebben het erg naar onze zin!
Thailand is super leuk. Zeer aardige (beperkt Engels sprekende) mensen. Mooie natuur. Heerlijk weer. En alles is goedkoop!
En natuurlijk iedere dag doorbrengen met Suzanne, wat wil je nog meer!

Liefs Suzanne en Frank

• 14 Februari 2016 - 13:10

Suzan Schreuder:

Indrukwekkend hoor!! Wat een belevenis en gefeliciteerd met jullie 8 jaar samen! Liefs vnauit een koud kikkerland, waar de houtkachel lekker brandt...

• 14 Februari 2016 - 13:11

Suzan Schreuder:

En beterschap Suzanne!!!!

• 14 Februari 2016 - 14:05

Marjolijn :

Beterschap Suus!
    Mooi bondig verslag Frank! Fijn dat jullie genieten.
    Xxx Marjolijn en Hans

• 14 Februari 2016 - 15:13

Frits:

Goed geschreven Frank,
    kort en bondig, prima.
    Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben.
    Suus wel beter worden hè, en Frank ik ben wel jaloers hoor, de hele tijd met Suzanne mogen doorbrengen.
    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie 8 jaar samen zijn (vandaag Valentijnsdag niet vergeten hoor).
    Groeten Frits

• 20 Februari 2016 - 09:02

Froukje En Co.:

Wat een leuk verslag en wat een prachtige foto's van al jullie avonturen! Ik zou ook wel zo'n reis willen maken! Nog gefeliciteerd met jullie 8 jaar samen! Geniet ervan schatten! Veel liefs Michiel, Froukje, Somer en Zeeger!! xxxxxx

Frank en Suzanne

Hallo Allemaal, Hier in het mooie IJmuiden kunnen we rustig ons reisplan aan jullie vertellen. We vertrekken zaterdag 29 september vanuit Amsterdam, via Hong Kong, naar Cairns. We verblijven 3 dagen in Hong Kong, dus tijd genoeg om deze stad te bekijken. Als we in Cairns aankomen, staat onze camper Jucy Crib als het goed is klaar voor ons. Hiermee rijden we via de oostkust naar Melbourne (blauwe lijn). We leggen dan ca. 3700 km af in 1 maand tijd. Dat is 100 a 150 km per dag! Aangezien er heel veel te zien en te doen is onderweg, hebben wij nog niks vastgelegd op dit stuk. Onderweg houden we jullie op de hoogte. Op 7 nov vliegen we van Melbourne naar Adelaide. Op 8 nov vertrekken we voor de 10 daagse 'heading bush' trip naar Alice Springs (rode lijn). Dit is een 4 wheel drive outback trip. http://www.headingbush.com/outback-tours/adelaide-to-alice-springs-10-day-tour.html Na te hebben geslapen in een swag in de open lucht, een bezoek aan een ondergrondse camping, kijken naar zonsopgang bij 'rots' Uluru, vliegen we 18 nov van Alice Springs naar Adelaide. Vanuit Adelaide rijden we met een huurauto via de Great ocean road terug naar Melbourne (groene lijn). Op 25 nov start ons 2e avontuur: dan vliegen we van Melbourne naar Nieuw Zeeland, Christchurch. In Nieuw Zeeland reizen we van het zuider naar het noorder eiland, met een iets luxere camper: de jucy cabana. Op 8 dec gaan we zwemmen met dolfijnen in Kaikoura. Waarna we een dag later met de ferry naar het noorder eiland varen. Op 22 dec leveren wij de camper weer in in Auckland. Op 23 dec begint onze terugreis naar huis. We landen 28 uur later om half 7 weer op Schiphol. Dan kan kerst beginnen :) Wij gaan met zijn tweeën deze grote uitdaging aan. We hebben ontzettend veel zin om samen deze reis te maken. Nog 14 dagen en dan begint onze reis! Liefs Suzanne en Frank

Actief sinds 13 Sept. 2012