11. Kangaroo island, de Grampians en de GOR - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu 11. Kangaroo island, de Grampians en de GOR - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu

11. Kangaroo island, de Grampians en de GOR

Door: Frank en Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Frank en Suzanne

25 November 2012 | Australië, Melbourne

We schrijven dit stukje op het vliegveld van Melbourne. Ons Australie avontuur zit erop. Het is snel voorbij gegaan. Het was een hele mooie reis!

Morgen beginnen we aan Nieuw Zeeland, we hebben er veel zin in.

Zondag 18 nov zijn we van Alice Springs naar Adelaide gevlogen. Frank heeft bijna de hele vlucht gepraat met een man uit Australie, aardige knakker. Op het vliegveld van Adelaide hebben we een Hyundai i20 gehuurd, prima bakkie! Hij rijdt veel beter dan onze camper. Het is net een kart :) Vanaf het vliegveld zijn we naar ons Hostel gegaan.

Maandag 19 nov zijn we naar Kangaroo Island gereden. We wilden eerst met een tourtje mee, maar dit ging niet door (prutsers). Daarom besloten om een de auto te huren en zelf te rijden op Kangaroo Island. Dit ging prima. We begonnen met Seal Bay. Hier liggen heel veel zeehonden op het strand. Super leuk. 's Avonds sliepen we in een schattig motel (als je heel goed kijkt op de foto, dan zie je Suzanne).

Dinsdag 20 nov was dag 2 op KI. 's Ochtends lekker rustig aan gedaan, mag ook wel eens, het is toch vakantie. Vaak zijn we voor half 8 uit bed. We begonnen met Admirals Arch. Daarna naar de Remarkable Rocks. Opmerkelijk waren ze zeker, je zou haast denken dat deze rotsen er zijn neergelegd. Na een kort bezoek aan de Little Sahara, zijn we doorgereden naar Birds of Prey, hier hebben we een 'vogelvoorstelling' gezien. Was best leuk. Frank kreeg nog een Kookaburra op zijn hand(schoen). Om 19.30 uur hadden we de Ferry terug naar het vaste land. Daarna moesten we, in het donker, nog een uur rijden naar ons hostel in Port Elliot. Dit was best spannend, zeer donkere wegen, met wellicht overstekende dieren. Gelukkig geen dier aangereden (helaas zie je vaak dode dieren langs de weg liggen). Kangaroo Island is een leuk eiland en zeker de moeite waard!

Woensdag 21 nov was een hele dag rijden :( zoveel kilometers hebben we op 1 dag nog niet afgelegd. We zijn van Port Elliot in 1 keer naar Halls Gap gereden. 's Avonds rustig aan gedaan. Halls Gap heeft een hele mooie ligging, tussen de bergen, met veel groen.

Donderdag 22 nov hebben we de Grampians bekeken. Dit is een National Park (dit betekent, een groot stuk natuur, waar goede wandelpaden zijn) 2,5 uur boven Melbourne. We reden over een kronkelweg door de bergen om af en toe te stoppen voor een mooie wandeling. Een van de wandelingen leidde ons naar de MacKenzie Falls. Dit is misschien wel de mooiste waterval die we tot nu toe gezien hebben. Op de foto krijg je een idee (Frank staat op rots met armen wijd).

Vrijdag 23 nov zijn we door de Grampians naar beneden gereden, naar het begin van de Great Ocean Road. Dit is een mooie kustroute over een stukje van de zuidkust. Onderweg zijn we vele keren gestopt op mooie uitkijkpunten. We hebben overnacht in een cheap hostel in Apollo Bay.

Zaterdag 24 nov. Dag 2 op de Great Ocean Road. Vandaag het vervolg van gisteren, dus rijden en stoppen op uitkijkpunten. En we hebben ook een wandeling naar een waterval gemaakt. Deze was ook weer super mooi. Om ong. 4 uur waren we voorbij Torquay, waar de GOR stopt. We gingen op zoek naar een hostel. Dit viel niet mee. Uiteindelijk hadden we een motel gevonden in Belmont, luxe, want we hadden een eigen badkamer + wc. We moesten inchecken in de gaming room, hier zaten ca. 30 bejaarden te gokken.

Zondag 25 nov. zijn we naar Melbourne gereden. De huurauto ingeleverd (na 1880 km te hebben gereden). Onze bagage gedropt bij 'Melbourne international backpackers hostel'. Daarna hebben we een stukje over Victoria's Market gelopen, waar we poffertjes hebben gegeten. Vervolgens hebben we het Melbourne museum bekeken, leuk museum. Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan.

We vliegen om 23.40 uur en landen (NZ tijd) om 4.55 uur 's ochtends. Dus even een vervelend nachtje.

De Nieuw Zeeland reis kan beginnen!

• 26 November 2012 - 08:23

Linda:

Wat hebben jullie weer veel gave dingen gedaan! En die foto's.....wauw! Heerlijk dat jullie ook Nieuw Zeeland nog in het vooruitzicht hebben, alvast veel plezier en tot over een maandje ! :-) xx

• 26 November 2012 - 08:43

Marian S.:

Vee plezier nog in Nieuw-Zeeland!Marian

• 26 November 2012 - 09:05

Annemiek:

Dat kleine zeehondje.....mmmm ik ben helemaal verkocht!
    Nog heel veel plezier in Nieuw Zeeland!En weer prachtige landschappen enz!
    En 8 dec komt al dichterbij.....zo bijzonder!
    Lieverds geniet en rust af en toe even uit.....zoals jullie al schreven het is VAKANTIE!!!!
    1880 km rijden ...pfff dat is en eind hoor!Liefs Annemiek

• 26 November 2012 - 09:42

Marieke S.:

Klinkt erg goed! Mooie foto's ook!
    Gelukkig is het nog niet voorbij voor jullie.
    Veel plezier in Nieuw-Zeeland
    Liefs, Marieke

• 27 November 2012 - 13:26

Renske:

Wat zien jullie veel en leuk al die dieren en mooie landschappen
    ik ben benieuwd hoe jullie nieuw-zeeland gaan beleven, veel plezier
    veel liefs van ons met kasper gaat het goed hij verblijft veel bij achter buurvrouw,
    die ook kat heeft Timmy komt daar ook wat een gezelligheid he?xxxxxx

• 28 November 2012 - 08:44

Frido:

Mooie foto's weer. veel plezier met het nieuwe avontuur in NZ. Zorg maar dat de batt. opgeladen zijn van jullie foto toestel!!

• 30 November 2012 - 21:15

Frank En Suzanne:

bedankt voor alle reacties!
    De eerste dagen zijn fantastisch in Nieuw-Zeeland, maar dit lezen jullie wel in het nieuwe verslag!

groetjes,
    vanuit de mac in Frankton

Verslag uit: Australië, Melbourne

Frank en Suzanne

Hallo Allemaal, Hier in het mooie IJmuiden kunnen we rustig ons reisplan aan jullie vertellen. We vertrekken zaterdag 29 september vanuit Amsterdam, via Hong Kong, naar Cairns. We verblijven 3 dagen in Hong Kong, dus tijd genoeg om deze stad te bekijken. Als we in Cairns aankomen, staat onze camper Jucy Crib als het goed is klaar voor ons. Hiermee rijden we via de oostkust naar Melbourne (blauwe lijn). We leggen dan ca. 3700 km af in 1 maand tijd. Dat is 100 a 150 km per dag! Aangezien er heel veel te zien en te doen is onderweg, hebben wij nog niks vastgelegd op dit stuk. Onderweg houden we jullie op de hoogte. Op 7 nov vliegen we van Melbourne naar Adelaide. Op 8 nov vertrekken we voor de 10 daagse 'heading bush' trip naar Alice Springs (rode lijn). Dit is een 4 wheel drive outback trip. http://www.headingbush.com/outback-tours/adelaide-to-alice-springs-10-day-tour.html Na te hebben geslapen in een swag in de open lucht, een bezoek aan een ondergrondse camping, kijken naar zonsopgang bij 'rots' Uluru, vliegen we 18 nov van Alice Springs naar Adelaide. Vanuit Adelaide rijden we met een huurauto via de Great ocean road terug naar Melbourne (groene lijn). Op 25 nov start ons 2e avontuur: dan vliegen we van Melbourne naar Nieuw Zeeland, Christchurch. In Nieuw Zeeland reizen we van het zuider naar het noorder eiland, met een iets luxere camper: de jucy cabana. Op 8 dec gaan we zwemmen met dolfijnen in Kaikoura. Waarna we een dag later met de ferry naar het noorder eiland varen. Op 22 dec leveren wij de camper weer in in Auckland. Op 23 dec begint onze terugreis naar huis. We landen 28 uur later om half 7 weer op Schiphol. Dan kan kerst beginnen :) Wij gaan met zijn tweeën deze grote uitdaging aan. We hebben ontzettend veel zin om samen deze reis te maken. Nog 14 dagen en dan begint onze reis! Liefs Suzanne en Frank

Actief sinds 13 Sept. 2012