7. Een week met afwisseling - Reisverslag uit Raymond Terrace, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu 7. Een week met afwisseling - Reisverslag uit Raymond Terrace, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu

7. Een week met afwisseling

Door: Frank en Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Frank en Suzanne

26 Oktober 2012 | Australië, Raymond Terrace

Hallo allemaal,

Dit verslag is weer op de laptop geschreven, want we hebben 'm weer :)

In Maroochydore hebben we 'm opgehaald bij een Pack&Send vestiging. Het grapje kostte ons ca. 96 euro.

In Maroochydore (21 okt) hadden we een mooie plek aan het strand, op een kindercamping. Een hele drukke, maar wel gezellige camping.

Na Maroochydore zijn we (maandag 22 okt) via de glass house mountains doorgereden naar Brisbane. Overdag nog langs Blackall range geweest, voor een wandeling met een hele frisse duik. Frank is nog van een rots gesprongen, met mooie actie foto's.

In Brisbane stonden we op de tot nu toe duurste camping. Suus moest natuurlijk even in een kledingwinkel kijken. En voor het eerst, sinds we de camper hebben opgehaald zijn we weer uit eten geweest. Dit was heerlijk! Na het eten naar de bios, waar Taken 2 draaide. Niet zo'n beste film, maar wel vermakelijk.

Speciaal voor de educo-ers (met name Renny) 2 foto's van bruggen in Brisbane. In Sydney heb je de Sydney Harbour Bridge. Hier kun je ook overheen lopen, misschien gaan we dit doen.

Dinsdag 23 okt zijn we vanuit Brisbane naar Lamington National Park gereden. Daar hebben we op een eenvoudige campground gestaan. Het was koud! En voor het eerst regende het sinds we onze camper hebben, waardoor we in de camper moesten eten. De wandelingen door Lamington NP waren heel erg mooi. 's Ochtends bij het ontbijt ging er een papegaai op Suus haar schouder zitten. Brutale beestjes.

In dit park en in vele andere natuurgebieden staan 'holle bomen'. Deze bomen ontstaan als kleine soort wortels/takken, die langs een bestaande 'moeder-boom' omhoog groeien. Na vele jaren vormen al deze wortel/takken 1 geheel om de moeder-boom heen. Na nog langere tijd sterft de moeder-boom af en blijft er een holle boom over. Wij vonden dit een bijzonder proces.

We begonnen met een korte wandeling over touwbruggen, op 15m hoogte, zodat je gelijk loopt met de toppen van de bomen. Daarna een andere wandeling (ca 1 uur). Hier een mooi uitzicht op een waterval en op de natuur.

Woe 24 okt. zijn we naar Byron Bay gegaan. Een erg leuk stadje, met heel veel surfhippie's. Mooie wandeling gemaakt rond de Cape Byron. We zijn op het oostelijkse puntje van het vaste land van Australie geweest.

Donderdag 25 okt. zouden we gaan zeekajakken tussen dolfijnen, schildpadden en evt walvissen. Maar helaas ging dit vanwege een te ruige zee niet door. Toen besloten we kilometers te gaan maken. We hebben geslapen in Dorrigo op een camping met uitzicht over weilanden.

Vrijdag 26 okt. zijn we begonnen met de 'waterfall way'. Hier hebben we mooie watervallen en natuur uitzichten gezien. We hebben een wandeling van een uur gemaakt door het regenwoud. Ook vandaag weer kilometers gemaakt, want zaterdag willen we in Sydney zijn. We zijn gestrand op een Johny en Anita camping in Raymond Terrace (wel met internet dat werkt).

Groetjes!

• 30 Oktober 2012 - 09:33

Suzan Schreuder:

Hallo Suzanne en Frank,

Geweldig,wat maken jullie veel mooie ervaringen! Geniet er maar van! kus uit Ruinen.

• 30 Oktober 2012 - 10:05

Marian S.:

Lieve Frank en Suzanne! Wat een mooie reis maken jullie! Wat fijn ook dat we via deze verslagen een beetje mee mogen genieten. Zaterdag vertrekt Linda en ik hoop dat het voor haar ook zo onvergetelijk wordt. Nog heel veel plezier! Groeten en een kus van Marian en natuurlijk ook van Wim

• 30 Oktober 2012 - 11:59

Iris:

Heey! Leuk verhaal weer om te lezen! Heerlijk wat jullie allemaal meemaken! Fijn dat de laptop er weer is :-). Tot wanneer zijn jullie in Sydney? Ik kom 1 november aan. Geniet er van! Xx Iris

• 30 Oktober 2012 - 14:23

Renske:

Hallo lieve schatten, fijn dat jullie het zo fijn hebben.
    Wat lijkt me de natuur daar mooi, als ik jullie verslag lees.
    Hier is alles goed en met kasper gaat het prima, als ik langs jullie
    flat loop met Tara ligt hij heerlijk op een kussentje in de vensterbank
    te slapen. Ik mis jullie wel een beetje maar ja als jullie je vermaken
    is dat niet erg. nog veel plezier en veilige kilometers veel liefs en kus van
    Renske, Jan Tara< Kasper Snuffie Pluisje Huppeltje en Nijntje

• 30 Oktober 2012 - 15:29

Marianne:

Hoi Suzanne en Frank, tsjonge wat is Australie een mooi land en leuk dat we dat zo een beetje mogen meebeleven! De foto's zien er prachtig uit: de landschappen, dieren en bruggen ; -)
    Heel veel plezier nog zodat we nog veel leuke verhalen mogen lezen over jullie avonturen.
    En inderdaad, Kasper ligt heerlijk in de vensterbank te slapen (we zagen het vorige week donderdag in het voorbij rijden).
    Groetjes,
    Frits, Niels en Marianne

• 30 Oktober 2012 - 17:51

Annemiek:

Hallo Frank en Suus,dat was weer een heerlijk verhaal!
    Jullie genieten er wel van!En gelukkig is de laptop terug.....wel
    prijzig maar je hebt er geen nieuwe voor!
    Wat bijzonder dat er zo maar een papagaai op je schouder komt zitten Suus
    en lekker geshopt.....groot gelijk!
    frank beetje eng hoor van zo'n rots afspringen....was het niet erg koud?
    Fijne reis en mn vriendin zegt Sydney is geweldig!!!!!Enjoy!!!liefsAnnemiek

Verslag uit: Australië, Raymond Terrace

Frank en Suzanne

Hallo Allemaal, Hier in het mooie IJmuiden kunnen we rustig ons reisplan aan jullie vertellen. We vertrekken zaterdag 29 september vanuit Amsterdam, via Hong Kong, naar Cairns. We verblijven 3 dagen in Hong Kong, dus tijd genoeg om deze stad te bekijken. Als we in Cairns aankomen, staat onze camper Jucy Crib als het goed is klaar voor ons. Hiermee rijden we via de oostkust naar Melbourne (blauwe lijn). We leggen dan ca. 3700 km af in 1 maand tijd. Dat is 100 a 150 km per dag! Aangezien er heel veel te zien en te doen is onderweg, hebben wij nog niks vastgelegd op dit stuk. Onderweg houden we jullie op de hoogte. Op 7 nov vliegen we van Melbourne naar Adelaide. Op 8 nov vertrekken we voor de 10 daagse 'heading bush' trip naar Alice Springs (rode lijn). Dit is een 4 wheel drive outback trip. http://www.headingbush.com/outback-tours/adelaide-to-alice-springs-10-day-tour.html Na te hebben geslapen in een swag in de open lucht, een bezoek aan een ondergrondse camping, kijken naar zonsopgang bij 'rots' Uluru, vliegen we 18 nov van Alice Springs naar Adelaide. Vanuit Adelaide rijden we met een huurauto via de Great ocean road terug naar Melbourne (groene lijn). Op 25 nov start ons 2e avontuur: dan vliegen we van Melbourne naar Nieuw Zeeland, Christchurch. In Nieuw Zeeland reizen we van het zuider naar het noorder eiland, met een iets luxere camper: de jucy cabana. Op 8 dec gaan we zwemmen met dolfijnen in Kaikoura. Waarna we een dag later met de ferry naar het noorder eiland varen. Op 22 dec leveren wij de camper weer in in Auckland. Op 23 dec begint onze terugreis naar huis. We landen 28 uur later om half 7 weer op Schiphol. Dan kan kerst beginnen :) Wij gaan met zijn tweeën deze grote uitdaging aan. We hebben ontzettend veel zin om samen deze reis te maken. Nog 14 dagen en dan begint onze reis! Liefs Suzanne en Frank