9. Laatste dagen camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu 9. Laatste dagen camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu

9. Laatste dagen camper

Door: Frank en Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Frank en Suzanne

07 November 2012 | Australië, Melbourne

Hallo iedereen,
Het eerste gedeelte van onze reis is afgerond. We hebben vandaag onze Jucy Crib moeten uitzwaaien. Maar we zullen beginnen waar we de vorige keer zijn geëindigd.

Donderdag 1 nov. hadden we niet echt een plan behalve rijden. Onderweg hebben we nog een bezoekje gepleegd aan een kleine dierenopvang met kangaroo's, wombats, koala's, herten en struisvogels (en nog meer). Hier onder andere de wombat geaaid (ging op zijn rug liggen als een hondje) en de struisvogels gevoerd uit de hand. Aan het einde van de middag reden we door zo'n mooi gebied dat we besloten daar een camping te zoeken. Weer een camping met een waterfront side.

Vrijdag 2 nov. vandaag gingen we weer een stuk rijden. Onderweg zijn we gestopt in Eden, hier waren we precies op tijd om walvissen te spotten! En ja in de verte zagen we de ruggen van de giganten, geen idee wat voor soort het waren. Hier spraken we kort nog een Nederlandse vrouw die hier nu 12 jaar woont maar eigenlijk zo snel mogelijk weer terug wilt wegens heimwee naar Nederland. In Mallacoota zaten we 's avonds in een zeer gezellige campkitchen. Er was 1 tafel met 6 gepensioneerden uit Melbourne en een tafel met 4 gepensioneerden uit Sydney. Wij zaten bij de groep van 4 en hadden leuke gesprekken en mochten nog een oester proberen (ik vind het niet lekker, Frank vindt het wel gaan).

Zaterdag 3 nov. was een drukke dag. Op aanraden van de sydniërs naar de Butchen Caves gegaan. Dit was zeker een goed idee, mooie grot gezien. Hierna zijn we doorgereden naar Lakes Enterance waar we precies op tijd waren voor een boottrip over het meer. Dit was wel leuk, maar wel te duur voor wat je te zien kreeg. De man van de camping (Jason) heeft ons heel goed geholpen met het reserveren van de pinguin parade en een camping in de buurt van Philip Island. Het was namelijk rondom Melbourne erg druk vanwege het lange weekend door de Melbourne Cup (paardenrace op dinsdag).

Zondag 4 nov. in een keer naar Philip Island gereden waar we samen met een anwb groepsreis op de camping stonden. Dit waren 16 luxe campers (onze past er bijna 3x in) met gepensioneerden. Toen we aan het inchecken waren bij de receptie kwam er een man (rond de 70) in paniek binnen lopen, hij had per ongeluk met de camper een kraantje stuk gereden (wij vonden het enigsinds grappig hoe hij het zei). 's Avonds naar de zeer druk bezochte Pinguin Parade gegaan. Eerst op een tribune op het strand de pinguins over het strand zien rennen (waggelen) en daarna zagen we ze van dichterbij toen we over de steigers liepen. Grappige beestjes. Helaas geen foto's maar via internet een leuke opgezocht.

Maandag 5 nov. gingen we Philip Island verder bekijken en hebben we een Koala Reservationpark bezocht. Hier liep je over houten boardwalks tussen de bomen met koala's door. Ze zien er heel schattig en knuffelig uit, maar zoals in dat park stond: wij waren te gast in hun wereld dus moest je ze met rust laten (dit vonden wij zo goed aan dit park). Heel veel foto's gemaakt, hopelijk een mooie voor aan de muur! Na onze ontmoeting met de koala's zijn we naar Frankston gereden (ongeveer een uur onder Melbourne). Deze middag zijn we nog naar Melbourne gegaan met het openbaar vervoer. We waren hier echter pas aan het einde van de middag en moesten weer op tijd terug om de laatste bus nog te halen.

Dinsdag 6 nov. een dagje Melbourne. Melbourne is een leuke stad. Omdat de Melbourne Cup vandaag was liepen er heel veel mannen in pak en vrouwen in de raarste jurken met hoedjes (denk aan sletterige prinsjesdag). We hebben een museum bezocht en door de stad gelopen en gereden. 's Avonds bij een Italiaantje heerlijk gegeten in een leuke buurt, hierna naar de film geweest. Uiteindelijk hebben we door veel vertraging 2 uur over de terug reis gedaan ipv 1 uur.

Woensdag 7 nov. na het inpakken van de spullen zijn we ons huisje gaan inleveren. Na 5773 km te hebben gereden moeten we hem toch echt achterlaten in Melbourne. We waren erg tevreden over onze eigen Jucy Crib. Gelukkig konden we bij Jucy opgepikt worden door de airport shuttle bus, want het was nog een aardig stuk naar het vliegveld. We gaan straks het vliegtuig in naar Adelaide. Voorlopig zullen jullie niks van ons horen want dan zitten we lekker in de outback.

Liefs,
Frank en Suzanne

• 07 November 2012 - 11:07

Annemiek:

Nou lieve Frank en Suus helemaal bijna 6000 km gereden dat is wel een eind hoor!
    Nu naar de outback....ik weet niet wat dat inhoud maar door jullie gedetailleerde verslagen kan ik me heel veel voorstellen!
    Leuk he al die dieren in hun natuurlijke habitat ter zien en ook met rust te laten..dat is geweldig!
    Zomaar van die grote walvissen zien in de verte..mmmmm heerlijk!
    Ik was gisteravond naar Kota Radja en toen kwam ik Michiel,Froukje en Somer nog tegen....ze gingen eten bij Marjolijn.....toevallig he!Wat een moppie al weer he is Somer!
    Genieten jullie maar weer lekker want hier hebben ze de regendans uitgevonden,wat een hoop regen!
    regelmatig met bakken uit de hemel!
    Liefs Annemiek

• 07 November 2012 - 11:54

Suzan Schreuder:

Hallo Suzanne&Frank!

Wat een heerlijke verhalen! fijn, om zo met jullie mee te leven op deze geweldige reis! Ik kan me zo weer voorstellen,hoe ik begin dit jaar oog in oog stond met zo'n prachtige koala. Wat zijn het toch lieve dieren. alleen die klauwen... Ze ruiken in ieder geval ook nog eens lekker naar eucalyptus.
    Heel veel plezier verder en ik lees graag meer!
    Groetjes van ons uit Ruinen!

• 07 November 2012 - 14:56

Marian S.:

Lieve Frank en Suzanne! Wat fijn om weer van jullie te lezen! Veel plezier in the outback! Liefs Marian

• 07 November 2012 - 22:09

Jolanda Hovius:

6000km links rijden.. Da's niet niks! En supervet al die dieren, ook dat jullie walvissen gespot hebben! Veel plezier in de outback, geniet ervan! X

• 08 November 2012 - 23:48

Marjolijn:

Cool weer! Wat een leuke dingen maken jullie mee en met die oudjes lijkt me ook heel gezellig :-) Zal wel even jammer zijn dat jullie de camper moeten missen...
    Xx

• 14 November 2012 - 14:23

Suus En Frank:

hallo allen, dank voor de reactie. leuk om te lezen vanuit de outback (plaatsje bij uluru)
    vandaag uluru gezien. nu op dag 7 van de outback trip. we slapen iedere nacht in de buitenluct.
    liefs ons

• 15 November 2012 - 13:03

Nicolien:

Lieve Suus en Frank! Wat een onwijs leuke verhalen allemaal en wat een mooie foto's! Ook vet dat jullie de walvissen daadwerkelijk gespot hebben, ik heb daarvoor een keer 6 uur op een boot gezeten maar 0 walvissen gespot;) Geniet er lekker van en ik kijk uit naar de volgende verhalen! Heel veel liefs van Nico

Verslag uit: Australië, Melbourne

Frank en Suzanne

Hallo Allemaal, Hier in het mooie IJmuiden kunnen we rustig ons reisplan aan jullie vertellen. We vertrekken zaterdag 29 september vanuit Amsterdam, via Hong Kong, naar Cairns. We verblijven 3 dagen in Hong Kong, dus tijd genoeg om deze stad te bekijken. Als we in Cairns aankomen, staat onze camper Jucy Crib als het goed is klaar voor ons. Hiermee rijden we via de oostkust naar Melbourne (blauwe lijn). We leggen dan ca. 3700 km af in 1 maand tijd. Dat is 100 a 150 km per dag! Aangezien er heel veel te zien en te doen is onderweg, hebben wij nog niks vastgelegd op dit stuk. Onderweg houden we jullie op de hoogte. Op 7 nov vliegen we van Melbourne naar Adelaide. Op 8 nov vertrekken we voor de 10 daagse 'heading bush' trip naar Alice Springs (rode lijn). Dit is een 4 wheel drive outback trip. http://www.headingbush.com/outback-tours/adelaide-to-alice-springs-10-day-tour.html Na te hebben geslapen in een swag in de open lucht, een bezoek aan een ondergrondse camping, kijken naar zonsopgang bij 'rots' Uluru, vliegen we 18 nov van Alice Springs naar Adelaide. Vanuit Adelaide rijden we met een huurauto via de Great ocean road terug naar Melbourne (groene lijn). Op 25 nov start ons 2e avontuur: dan vliegen we van Melbourne naar Nieuw Zeeland, Christchurch. In Nieuw Zeeland reizen we van het zuider naar het noorder eiland, met een iets luxere camper: de jucy cabana. Op 8 dec gaan we zwemmen met dolfijnen in Kaikoura. Waarna we een dag later met de ferry naar het noorder eiland varen. Op 22 dec leveren wij de camper weer in in Auckland. Op 23 dec begint onze terugreis naar huis. We landen 28 uur later om half 7 weer op Schiphol. Dan kan kerst beginnen :) Wij gaan met zijn tweeën deze grote uitdaging aan. We hebben ontzettend veel zin om samen deze reis te maken. Nog 14 dagen en dan begint onze reis! Liefs Suzanne en Frank