14. Het laatste verslag uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Ohaeawai, Nieuw Zeeland van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu 14. Het laatste verslag uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Ohaeawai, Nieuw Zeeland van Frank en Suzanne - WaarBenJij.nu

14. Het laatste verslag uit Nieuw-Zeeland

Door: Frank en Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Frank en Suzanne

20 December 2012 | Nieuw Zeeland, Ohaeawai

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar nu toch nog ons laatste verslag uit Nieuw-Zeeland. Er zitten weer mooie foto's tussen (31 maar liefst)! Het is hier nu donderdagavond. Zondagmiddag vliegen we alweer naar huis. De tijd is echt omgevlogen! In Nederland schrijven we ook nog een verslag.

We hebben hier een fantastische tijd gehad.

Morgen (vrijdag) gaan we nog naar Waipoua Forest. Daar staan bomen met een diameter van meer dan 4 meter! Dus we zijn benieuwd.

Zaterdag gaan we samen met mijn nicht Linda, Auckland bekijken. Heel leuk om dit samen met Linda te doen!

Dinsdag 11 december hebben we dan toch met dolfijnen gezwommen! Het weer was goed genoeg, dus deze keer ging het wel door. Het was een fantastische ervaring. We waren met ongeveer 10 man. Iedereen had een duikbril, snorkel, flippers en een wetsuit aan. Dit was wel nodig, want het water was maar 13 graden, koud dus! De boot vaart naar de dolfijnen toe, dan gaat de toeter, en vervolgens gaat iedereen het water in. En ineens zwem je tussen de dolfijnen! Het leukste is wanneer ze rondjes om je heen gaan zwemmen op minder dan een meter afstand.

Woensdag 12 december zijn we met de camper op de ferry gegaan en naar het Noordereiland gevaren. Deze overtocht is ook prachtig. Op de boot heeft Suzanne een planning voor de reis op het Noordereiland gemaakt.

Op het Noordereiland kom je aan in Wellington. Daar zijn we de rest van de dag gebleven. We begonnen in de bioscoop: 'The Hobbit'. Een spectaculaire film met mooie beelden van, natuurlijk Nieuw-Zeeland. Vervolgens naar de lookout op Mt Victoria gereden, we hebben dus de hele stad gezien :) ten slotte heerlijke pizza gegeten. Na het eten zijn we een stukje noordelijker gereden, en de eerste beste camping opgezocht.

Donderdag 13 december hebben we heel veel gereden. Die dagen heb je af en toe ook.

Vrijdag 14 december hebben we de 'Tongariro alphine crossing' gelopen. Dit is een dagwandeling van 6-8 uur over vulkaangebied. Er is een paar weken geleden een kleine vulkaanuitbarsting geweest. Normaal loop je van a naar b, maar wij moesten tot halverwege lopen en weer terug, omdat je niet verder mocht vanwege vulkaanactiviteit. Het was een hele mooie wandeling, alleen hadden we zeer matig weer. Het was super bewolkt, waardoor je maar weinig kon zien. Later op de dag hebben we een camping opgezocht aan Lake Taupo. Echter liep er wel een snelweg dwars door de camping heen, maar we hadden daar geen last van. Een snelweg in Nieuw-Zeeland is geen snelweg in Nederland.

Zaterdag 15 december oa de Huka falls bezocht. Hier stroomt 200.000 liter per seconde doorheen, echt heel indrukwekkend! Ook hebben we Thermal wonderland bezocht, waar je tussen de kraters en hot pools door loopt. Je loopt langs en door hete, naar rotte eieren stinkende, stoom.

Zondag 16 december was een dagje Rotorua. 's Ochtens museum over Rotorua, het gebouw van het museum (voormalig badhuis) en de maoricultuur. 's Middags zijn we naar het Redwood forest geweest. Hier hebben we eerst een relaxte wandeling gemaakt, tussen bomen van soms wel 60 meter hoog. Daarna zeer inspannend gemountainbiked. Dat was wel gaaf! Snelle afdalingen.

Maandag 17 december zijn we naar Hobbiton gegaan. Dit is de filmset van Lord of the rings en The Hobbit. Het was heel leuk om hier rond te lopen. Je ziet de kleine hobbit woningen en het mooie landschap. Ook nog een echt 1% hobbit-biertje gedronken.

Na hobbiton zijn we naar Cathedral cove gegaan. Dit is een rotsgrot aan het strand. De foto spreekt voor zich. Supermooi strand. Als we meer tijd zouden hebben, dan zouden we gewoon een dagje op dat strand gaan liggen.

Dinsdag 18 december hebben we weer eens een waterval bezocht :) in drie maanden tijd hebben we waarschijnlijk wel meer dan 20 watervallen gezien. De McKenzie falls en de Huka falls waren de mooiste.

Na de waterval zijn we naar 'waterworks' geweest. Dit is een waterpretparkje voor jong en oud. Waar allerlei bewegende soort kunst op water en interactie met de bezoekers werkt.

Woensdag 19 december hebben we een mooie wandeling gemaakt, met weer een mooie waterval. 's Avonds stonden we op een camping naast een waterval. Kortom waterval, waterval, waterval.

Donderdag 20 december hebben we een catamaran zeilboot tocht door de Bay of Islands gemaakt. Het was een heerlijke dag, met super mooi weer. Alleen was het zulk mooi weer, dat het bijna niet waaide, waardoor we niet op het zeil konden varen. Onderweg weer dolfijnen gezien. Deze keer alleen vanaf de boot. Deze dolfijnen zijn een stuk groter dan de dolfijnen in Kaikoura. En ook dit was weer zeer mooi en leuk om te zien. Onderweg ook nog gesnorkeld en op een strand gezeten. Niet verkeerd allemaal!

Liefs Suzanne en Frank

• 20 December 2012 - 22:13

Wim:

HadieFrank en Suzanne,

Leuk verslag weer en mooie foto's. Zo te zien hebben jullie het nog steeds naar je zin al zal het verlangen naar huis ook wel weer groot zijn na 3 maanden. Leuk dat jullie Linda gaan ontmoeten a.s. zaterdag. Zij is inmiddels gearriveerd (gistermiddag) in Nieuw Zeeland. Ze vindt het ook fantastisch om i ndit land te zijn.

Groetjes ook van Marian en tot gauw ziens!

• 20 December 2012 - 22:19

Annemiek:

Mn laatste bericht naar jullie in Nieuw zeeland!Wat is de tijdomgevlogen en wat hebben jullie weer
    een hoop beleefd!geweldig gewoon en prachtige foto's....ziet er top uit!Gaaf hoor die dolfijnen zo dichtbij
    mooi gefotografeerd!
    Lieve Frank en Suus heerlijk dat ik zo met jullie mocht mee genieten en spreek jullie hoop ik snel als jullei thuis zijn!
    Hier wachten ok weer leuke verrassingen Mark en Lisanne 's huis wordt echt prachtig....jullie weten niet wat je ziet!
    Een hele goede reis zondag en een vreselijk mooi avontuur waar jeje hele leven op terug kijkt!
    Dikke kussss Annemiek

• 21 December 2012 - 13:42

Jolanda:

Jammer dat het er bijna op zit, maar jullie hebben jullie ogen de kost gegeven en kunnen makkelijk meedoen met de Nijmegse vierdaagse, genoeg geoefend zou ik zeggen.

Wens jullie nog leuke dagen daar en een goeie reis terug naar huis.

• 22 December 2012 - 17:24

Renske:

een late reactie maar wat een leuk verslag weer en wat maken jullie veel mee
    geweldig!
    verheug me jullie weer te zien goede reis liefs

• 22 December 2012 - 20:24

Frank:

Iedereen bedankt voor alle reactie's op onze verhaaltjes. Erg leuk om allemaal te lezen als je zo ver weg bent. xx

Frank en Suzanne

Hallo Allemaal, Hier in het mooie IJmuiden kunnen we rustig ons reisplan aan jullie vertellen. We vertrekken zaterdag 29 september vanuit Amsterdam, via Hong Kong, naar Cairns. We verblijven 3 dagen in Hong Kong, dus tijd genoeg om deze stad te bekijken. Als we in Cairns aankomen, staat onze camper Jucy Crib als het goed is klaar voor ons. Hiermee rijden we via de oostkust naar Melbourne (blauwe lijn). We leggen dan ca. 3700 km af in 1 maand tijd. Dat is 100 a 150 km per dag! Aangezien er heel veel te zien en te doen is onderweg, hebben wij nog niks vastgelegd op dit stuk. Onderweg houden we jullie op de hoogte. Op 7 nov vliegen we van Melbourne naar Adelaide. Op 8 nov vertrekken we voor de 10 daagse 'heading bush' trip naar Alice Springs (rode lijn). Dit is een 4 wheel drive outback trip. http://www.headingbush.com/outback-tours/adelaide-to-alice-springs-10-day-tour.html Na te hebben geslapen in een swag in de open lucht, een bezoek aan een ondergrondse camping, kijken naar zonsopgang bij 'rots' Uluru, vliegen we 18 nov van Alice Springs naar Adelaide. Vanuit Adelaide rijden we met een huurauto via de Great ocean road terug naar Melbourne (groene lijn). Op 25 nov start ons 2e avontuur: dan vliegen we van Melbourne naar Nieuw Zeeland, Christchurch. In Nieuw Zeeland reizen we van het zuider naar het noorder eiland, met een iets luxere camper: de jucy cabana. Op 8 dec gaan we zwemmen met dolfijnen in Kaikoura. Waarna we een dag later met de ferry naar het noorder eiland varen. Op 22 dec leveren wij de camper weer in in Auckland. Op 23 dec begint onze terugreis naar huis. We landen 28 uur later om half 7 weer op Schiphol. Dan kan kerst beginnen :) Wij gaan met zijn tweeën deze grote uitdaging aan. We hebben ontzettend veel zin om samen deze reis te maken. Nog 14 dagen en dan begint onze reis! Liefs Suzanne en Frank